تغذیه با شیر مادر یکی از ارکان بنیادین برای سلامت و رشد سالم نوزادان است که اهمیت بی‌نظیری دارد. شیر مادر نه‌تنها یک منبع کامل و متعادل از تمامی موادغذایی مورد نیاز نوزادان محسوب می‌شود، بلکه ارتباط این خوراک ارزشمند با تقویت سیستم ایمنی، توسعه عقلانی و هوشی، حفظ سلامت جسمی نوزادان نیز بسیار چشمگیر خواهد شد. محصول شیرمادران ماجان، غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی یک انتخاب امن و موثر مخصوص مادران در دوران شیردهی به‌شمار می‌رود.

تغذیه با شیر مادر

شیر مادر حاوی آنزیم‌ها، آنتی‌بادی‌ها و فاکتورهای رشد است که نقش بسیار مهمی در تامین نیازهای روزانه و ساختاری کامل بدن نوزادان دارند. در واقع، تغذیه با شیر مادر به‌عنوان یک هدیه ارزشمند از مادر به فرزند، باعث ارتقا سلامت جسمی و روحی فرزند می‌شود و این ارتباط ویژه، یک اساس قوی برای زندگی سالم در دوران کودکی و بعد از آن فراهم می‌آورد.

تغذیه با شیر مادر می‌تواند به محافظت از نوزاد و مادر در برابر برخی بیماری‌ها کمک کند. محصول شیرمادران ماجان یک محصول مخصوص است که با هدف تامین نیازهای تغذیه‌ای مادران در دوران بارداری و شیردهی به تولید می‌رسد.

5 فایده بزرگ شیرمادر

  • شیر مادر بهترین منبع تغذیه برای همه نوزادان محسوب می‌شود.
  • با رشد کودک، شیر مادر برای تامین نیازهای تغذیه‌ای نوزاد تغییر می‌کند.
  • مصرف شیر مادر برای تغذیه نوزادان می‌تواند برای حفاظت از آن‌ها در برابر بیماری‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت مفید باشد.
  • نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند کمتر در معرض ابتلا به آسم، چاقی، دیابت نوع یک و سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) قرار دارند. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند نیز کمتر به عفونت گوش و ناراحتی معده و گوارشی مبتلا می‌شوند.
  • شیر مادر آنتی‌بادی‌های مادر را با نوزادش به اشتراک می‌گذارد. این آنتی‌بادی‌ها به نوزادان کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی داشته باشند و از آنها در برابر بیماری‌ها محافظت کنند.

البته باید گفت محصول شیرمادران ماجان به‌منظور فراهم‌کردن نیازهای تغذیه‌ای مادران در دوران شیردهی تولید شده است و می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری بدن مادران در این دوران حساس را تامین کند.

فایده شیردهی و تغذیه با شیرمادران ماجان برای مادران

شیردهی برای مادر نیز فوایدی دارد. تغذیه با شیر مادر می‌تواند خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان، دیابت نوع 2 و فشار خون بالا را در مادر کاهش دهد. برخی از سرطان‌ها، دیابت نوع 2 و فشارخون بالا در بین زنان شیرده کمتر شایع است.

مادران این امکان را دارند تا در هر زمان و هر مکان فرایند شیردهی به نوزاد خود را انجام دهند. مادران این امکان را دارند تا بدون نگرانی در مورد مخلوط‌کردن شیرخشک یا تهیه بطری به نوزادان خود در حال حرکت غذا بدهند. هنگام مسافرت، تغذیه با شیر مادر منبع راحتی برای نوزادانی خواهد بود که روال عادی آنها مختل شده است.

مادران باید در دوران شیردهی به تغذیه خود دقت کنند. محصول شیرمادران ماجان، به‌عنوان یک منبع غنی از انواع ویتامین‌های ضروری برای سلامت و رفاه مادران، ارائه می‌شود. با ترکیب موادغذایی بهینه، این محصول از ویتامین‌هایی چون A، C، D و سایر موادمغذی مهم دیگر برخوردار است.

شیرمادران ماجان، با تامین انواع ویتامین‌ها و موادمغذی حیاتی، نقش بسیار مهمی در تامین ویتامین‌های مورد نیاز زنان در دوران شیردهی دارد.

تاثیرات محیطی تغذیه با شیر مادر

تغذیه با شیر مادر مزایای زیست‌محیطی جهانی را با خود به همراه دارد. شیر انسان یک غذای طبیعی و تجدیدپذیر است که تقریبا در 6 ماه اول زندگی به‌عنوان یک منبع کامل برای تغذیه نوزادان عمل می‌کند. به‌ازای هر یک میلیون نوزادی که با شیرخشک تغذیه می‌شوند، 150 میلیون ظروف شیرخشک مصرف خواهد شد. درحالی‌که برخی از این ظروف قابل‌بازیافت هستند، بسیاری از آنها در محل دفن زباله‌ها قرار می‌گیرند.

علاوه‌بر این، شیرخشک‌های مخصوص نوزادان باید از محل تولید خود به مکان‌های خرده‌فروشی مانند خواربارفروشی‌ها منتقل شوند تا خانواده‌ها بتوانند آن‌ها را خریداری کنند. اگرچه تغذیه با شیر مادر مستلزم مصرف مقدار کمی کالری اضافی از سوی مادر است، اما معمولا نیازی به ظروف، کاغذ، سوخت برای آماده‌سازی و حمل‌ونقل برای تحویل ندارد و با صرفه‌جویی در منابع و انرژی باارزش جهانی، ردپای کربن را کاهش می‌دهد.

مصرف شیرمادران ماجان، به مادران کمک می‌کند تا نیازهای تغذیه‌ای خود را به بهترین شکل ممکن تامین سازند و در این راه، به‌سلامتی خود و سلامتی نوزادانشان دقت کنند.

جمع‌بندی

اهمیت تغذیه با شیر مادر به‌عنوان یک هدیه ارزشمند و بی‌نظیر برای سلامت فیزیکی و روحی نوزادان ابراز می‌شود. این ارتباط ارزشمند و حمایت از سیستم ایمنی، بر آمادگی نوزادان برای مقابله با بیماری‌ها تاثیرگذار است. با انتخاب شیرمادران ماجان، مادران به‌عنوان ستون اصلی سلامت و تغذیه خانواده، به بهبود سلامت جسمی خود و فرزندانشان تاثیر می‌گذارند.

منابع

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK52687/
https://www.cdc.gov/nccdphp/dnpao/features/breastfeeding-benefits/index.html#:~:text=Breastfeeding%20can%20help%20protect%20babies,infant%20death%20syndrome%20(SIDS).